نحوه نوشتن پشته پروتکلی در متلب
نوشتن پشته پروتکلی، قانون خاصی داره، دانستن این قانون ساده، خودش نصف مسیر!
برای این کار، باید ابتدا یک سرایند ایجاد کنید، سرایند در متلب اسم یک پوشه است که با علامت + شروع میشه، بعد در داخل این سرایند باید یک پوشه همتام کلاس ایجاد کنید، سپس چند اسکریپت باز کرده و کد کلاس مربوط به هر لایه را در داخل اون میارید.
در پشته پروتکلی که خودم نوشتم،حدود 20 پروتکل اصلی اینترنت را در خودش داره، که از جمله میتوان به پروتکل http, ip, icmp, tcp, udp ,... اشاره کرد، از یک سرایند تحت عنوان tcpIp استفاده کردم و چهار لایه کاربردی ، اینترنت، انتقال و لینک را در داخل اون پیادهسازی کردم.
شمای کله این پشته پروتکلی به شکل زیر:
حالا در داخل هر یک از کلاسها پروتکلهای هر لایه در قالب توابع نوشته میشوند که برای نمونه می توان پروتکل dhcp را در دخل کلاس application به شکل زیر مشاهده کرد:
اما هر لایه یک تابع ورودی داره که معمولا به نام اون لایه inport اضافه میشه ، وظیفه این تابع بررسی اولیه پکت دریافتی از لحاظ نوع، محتوا و... هستش، سپس بر مبنای نتیجه حاصله، این تابع ، پکت ره به پروتکلهای همان لایه یا به لایه بالاتر ارسال میکنه، زمانی که به لایه هدف رسید، که می تونه لایه لینک، اینترنت، انتقال یا هر لایه دیگه ای باشه، اون لایه بعد از ایجاد پاسخ اون را از همان مسیر به پایین ترین لایه ارسال می کنه تا در نهایت در اینترنت رها بشه و..
ولی وقتی قرار یک کامپیوتر یا گوشی پکتی را ارسال کنه هر لایه از طریق تابعی هم نام لایه + outport استفاده میکنه تا در نهایت به پایین ترین لایه برسه در این حین از طریق لایه لینک در اینترت رها می شه
در ادامه اجرای پروتکل tcp, http , icmp, arp را با استفاده از شبیهسازه netGate_nbo تحت این پشته پروتکل، در فیلم کوتاه زیر مشاهده کنین، حجم این فیلم 9 مگابایت..
یادآوری میشه که تمام شبیهسازیهای مرتبط با شبکه کامپیوتر و امنیت در محیط این شبیه ساز که باز زبان متلب آن را توسعه دادم انجام می گیره...
برای سفارش پروژه های امنیت در شبکههای کامپیوتری می تونید با این شماره تماس بگیرید یا در واتس اپ و تلگرام پیام بدید 09147082079