شبیه‌سازی شبکه‌های بی سیم و کامپیوتری
شبیه سازی تخصصی شبکه‌های بی سیم و کامپیوتری مقاطع کارشناسی تا دکترا
  • شبیه سازی تخصصی شبکه‌های بی سیم و کامپیوتری مقاطع کارشناسی تا دکترا

مشخصات بلاگ
شبیه‌سازی شبکه‌های بی سیم و کامپیوتری

امکان سفارش، شبیه سازی مقاله و پایان نامه وجود دارد،
مطالب، با ذکر منبع قابل انتشار در سایت ها و وبلاگ ها و.. می باشد.
جهت دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید:

شماره تماس: 09147082079-0098
آیدی تلگرامی:https://t.me/MuosSA_NbO
جی میل :mo30no@gmail.com

تمامی کدهای این وبلاگ در حال حاضر به زبان متلب می باشد

«آنچه می‌دانیم ناچیز و آنچه نمی‌دانیم عظیم و وسیع است»
$$پیر سیمون لاپلاس$$

۱۸ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

پنجشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۸، ۰۷:۲۱ ب.ظ

موضوعات برای پایان نامه

در صورت انتخاب موضوع و تایید استاد راهنما ، فورا به ما اطلاع بدین تا  وضعیت آن‌هارا بروزرسانی کنیم.

دسته 1: شبکه های بی سیم

1 مسیریابی در شبکه های ادهاک با استفاده از الگوریتم ،DSR+دایسترا 
2- مسیریابی در شبکه های ادهاک  با استفاده از الگوریتم AODV+دایسترا
3- مسیریابی در شبکه های ادهاک  با استفاده از الگوریتم ،HSR+دایسترا
4- مسیریابی در شبکه های ادهاک  با استفاده از الگوریتم ABR+دایسترا
5- مسیریابی در شبکه های ادهاک  با استفاده از الگوریتم FSR+دایسترا
6- مسیریابی در شبکه های ادهاک  با استفاده از الگوریتم WRP+دایسترا
7- مسیریابی در شبکه های ادهاک  با استفاده از الگوریتم CGSR +دایسترا
8- مسیریابی در شبکه های ادهاک  با استفاده از الگوریتم DSDV +دایسترا
9- مسیریابی در شبکه های ادهاک  با استفاده از الگوریتم GSR +دایسترا
10- مسیریابی در شبکه های ادهاک  با استفاده از الگوریتم TORA +دایسترا
11- مسیریابی در شبکه های ادهاک با استفاده از الگوریتم LMR +دایسترا

12-  مسیریابی در شبکه های حسگر بی سیم با استفاده از الگوریتم BEE (Balanced Energy-Efficient Clustering)
13- مسیریابی در شبکه های حسگر بی سیم با استفاده از الگوریتم BEEM (multi hop BEE) 
14-  مسیریابی در شبکه های حسگر بی سیم با استفاده از الگوریتم S-WEB (multi hop BEE) 
15-  مسیریابی در شبکه های بی سیم با استفاده از الگوریتم گرگ خاکستری
16-  مسیریابی در شبکه های بی سیم با استفاده از الگوریتم  CCS
17- مسیریابی در شبکه های بی سیم با استفاده از الگوریتم  EAR
18- مسیریابی در شبکه های بی سیم با استفاده از الگوریتم PGR
19- مسیریابی در شبکه های بی سیم با استفاده از الگوریتمPGR_EP(ترکیب دو الگوریتم بالا)

 

دسته 2: شبکه های کامپیوتری و امنیت

1- تشخیص نفوذ در شبکه های کامپیوتری با استفاده از  داده پردازی واکنشی
2- استخراج دانش از متن های رمز شده با استفاده از واقعیت کاوی داده
3-  کشف آلودگی شبکه های کامپیوتری براساس  نظریه بازی ها
4-  سیستم تشخیص نفوذ (IDS) چندگانه در شبکه های حسگر بی سیم بر اساس داده کاوی تکاملی

دسته 3: داده کاوی

1- بازسازی جملات یک متن در هم و برم با تکنیک داده پردازی
2- تشخیص اعتماد به نفس از روی چهره
3- تخمین ضریب هوشی  افراد از روی تحلیل  گنجینه لغات
4- تشخیص قدرت حافظه افراد از روی تحلیل جملات
5- تشخیص وضعیت روحی افراد از روی تحلیل سخن.
6- تشخیص وضعیت روحی افراد از روی چهره.
7- تشخیص احساس از روی چهره(تنفر، دوستی، همدردی و...)
8- تشخیص اضطراب ار وری چهره...
9- تشخیص نگرانی از روی تحلیل جملات...
 

دسته 4: اسنترنت اشیا

1-بهینه سازی مصرف انرژی با استفاده از اینترنت اشیا ر خانه های هوشمند

2- ایجاد پروتکل امن ارتباطی برای جلوگیری از هک دستگاه‌های الکترونیکی  در واحدهای هوشمند

ارائه یک سیستم تشخیص و منترل وضعیت بیمار در بیمارستان ها

3- استفاده از اینترنت اشیا برای تشخیص، و هره نگاری و تعقیب هوشمند افراد خرابکار در تظارها و راهپیمای ها

4- پیش بینی رفتار انسان براساس یادگیری عمیق

5- تشخیص میزان سلامتی انسان از روی پردازش چهره و حرکات بدن

6- تشخیص و دسته بندی نژادهای انسان با استفاده از پردازش چهره
 

دسته 5: این موضوعات به شکل دائمی  بروزرسانی خواهد شد

در صورت انتخاب موضوع و تایید استاد راهنما ، فورا به ما اطلاع بدین تا  وضعیت آن‌هارا بروزرسانی کنیم.
در صورتی که در حوزه کامپیوتر، نرم افزار و.. موضوعی نیاز دارین به شکل رایگان موضوعات برای شما پیشنهاد می کنیم، ارائه موضوعات از کارشناسی تا دکتر  قابل ارائه است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۸ ، ۱۹:۲۱
موسی حسن زاده
پنجشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۵ ب.ظ

نحوه حرکت روی خط در متلب

شما می دونید که معادله یک خط در فضا به شکل y=ax+b هستش و  نمایش دیگر و کاربردی اون هم به شکل (y-y1=m(x-x1  هستش، حالا در اینجا ما فقط یک خط در دو بعد داریم، با این حساب ب داشتن شیب یا همان m  و یک نقطه (x1,y1) ما قادر خواهیم بود که با گرفتن مقدار مختصه x مقدار تابع را به ازای آن مختصه بدست بیاوریم. یا برعکس با داشتن مقدار y شما می‌توانید مقدار x  نقطه را به ازای آن بدست بیاوید . در زیز کد متلب این عمل را می آوریم.


%% clear commands
delete(allchild(0));% delete all figures and graphical objects
clear;% Remove items from workspace, freeing up system memory
clc;% clear the Console


m=5;
x1=5, y1=10;

syms x;
y=m*(x-x1)+y1;
x2=input('give a x coordinate:\n ');
x=x2;
y2=eval(y);
plot([x1,x2],[y1,y2],'o--g');hold on;
 
x3=input('give another one x coordinate:\n ');
x=x3;
y3=eval(y);
plot([x2,x3],[y2,y3],'o--m');

نمونه خروجی این کد:

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۸ ، ۱۲:۴۵
موسی حسن زاده

همانطور که می‌دونید معادله عمومی منحنی بیضوی به شکل y2 = x3 + ax + b می‌‍باشد که در ورژن بیت کوین مقدار ضریب a برابر صفر و مقدار ثابت b برابر 7 می‌باشد. نمای کلی منحنی بیضوی بیت کوین به شکل زیر می‌باشد:

 

از ویژگی‌های جالب این منحنی عبارتند از:
1-  اگر دو نقطه را در روی منحنی انتخاب کنید که خط واصل آن‌ها عمودی نباشد، خط واصل این دو نقطه، نقطه سومی را روی منحنی قطع خواهد کرد، که اگر این  نقطه را نسبت به محور xها متقارن کنیم، حاصل آن برابر با حاصل جمع دو نقطه اولیه خواهد بود...(point adding)

برای اضافه کردن دو نقطه به هم از روابط زیر استفاده می‌شود، که rx و ry حاصل اضافه کردن این دو نقطه می‌باشد.

c = (qy – py) / (qx – px)
rx = c2 – px – qx
ry = c (px – rx) – py


2- اگر یک نقطه ای را در روی این نمودار انتخاب کنیم، و چند بار ان نقطه را با خودش جمع کنیم، دوباره نقطه جدید روی این منحنی خواهد افتاد.(point doubling)

برای اضافه کردن یک نقطه به خودش از روابط زیر استفاده می‌شود، که rx و ry حاصل اضافه کردن این نقطه به خودش می‌باشد.

c = (3px2 + a) / 2py
rx = c2 – 2px
ry = c (px – rx) – py

 

در ادامه کد متلب پیاده‌سازی این عملیات را می‌توانید به شکل زیر مشاهده کنید:

clc;
clear;
close all;
% An elliptic curve is represented algebraically as an equation of the form
% y2 = x^3 + ax + b  ,For a = 0 and b = 7 (the version used by bitcoin), it looks like this y2 = x^3 + 7 

x=- nthroot(7,3):0.02: nthroot(7,3)*5; y = sqrt(((x.^3) +7));
 plot(x, real(y),'r- ', 'lineWidth',1);hold on;
 plot(x,-real(y),'r- ', 'lineWidth',1);hold on;



%% point adding
px=x(5) ;py=real(y(5)) ;qx=x(500) ; qy=real(y(500)) ;
c = (qy - py) /  (qx - px) ;
rx = (c^2)  - px - qx;
ry = c* (px-rx) -py;
 [X,Y]=polyxpoly( [px,qx],[py,qy],x,real(y)); 
plot([px,qx],[py,qy],'r*-')
plot( X,Y,'go-');hold on;
plot( rx,ry,'ko-');hold on;
text( rx,ry,'point adding');


%% point doubling
px=x(60) ;py=real(y(25)) ;
c = (3*(px^2) + 0) / (2*py);
rx = (c^2)  - (2*px);
ry = c*(px - rx) - py;

plot( px,py ,'cd-')
plot( rx,ry,'co-');
text( rx,ry,'point doubling');

نمونه خروجی:


این پست با پیاده‌سازی کامل بروزرسانی خواهد شد.....

مطالعه بیشتر...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۸ ، ۱۳:۳۹
موسی حسن زاده
سه شنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۴۴ ب.ظ

کد تبدیل زوایه دو قطبی به یک قطبی در متلب

همانطور که می دونید متلب زوایه 360 درجه را به شکل دو بخش منفی و مثبت 180 درجه ای نشون می ده، این مسئله باعث بروز مشکل در پیاده سازی برخی الگوریتم‌هایی می شه که با زوایه کار می کنند، به عنوان مثال زمانی که شما تعدادی نقاط پخش شده در فضا دارید و بخواهید که کوتاهترین مسیر بین آنها را پیدا کنید، یک روش ساده مرتب سازی این نودها بر مبنای مختصات قطبی و خصوصا زوایه هستش، در چنین مواقعی نقاط قطبی دو بخشی پاسخگو نیست بر همین اساس من یک تابع ساده را برای حل این شکل نوشتم، که ورودی اون زوایه دو بخشی(0تا 180 و 0تا -180) و خروجی اون زوایه یک بخشی 0تا 360 درجه هستش.

کد متلب این تابع:

 

%convert 2 pole angle  to 1 pole degree or radian  
%angl=Angle2pol_To_1pol([5,95,-95,0],2)
%angl=Angle2pol_To_1pol( -95,2)
function angl=Angle2pol_To_1pol(angl,type)
if nargin==1
type=1;
end
switch type
    case 1% radian type
        angl=mod(angl,2*pi);
        miInd=angl<0;
        angl(miInd)=(2*pi)+angl(miInd);
        
    case 2
        angl=mod(angl,360);
        miInd=angl<0;
        angl(miInd)=(360)+angl(miInd);
end
end

نمونه استفاده از این تابع و خروجی حاصل در  تصویر زیر ابتدا مختصات دکارتی نکات درهم و برم به مختصات قطبی ان تبدیل شده و سپس با تبدیل زوایه دو بخشی به زاوایه یک بخشی 360 درجه و مرتب سازی آن بر اساس زاویه، شکل سمت چپ به شکل سمت راست تغییر پیدا کرده، این روش بسیار ساده می تونه برای پیدا کردن کوتاهترین مسیر هم مورد استفاده قرار بگیره.




 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آذر ۹۸ ، ۲۲:۴۴
موسی حسن زاده